Jag får liksom ingen ordning

2010-04-19 / 13:16:09

Jag skulle behöva lite hjälp av er. Det är såhär att jag efter många om och men ska beställa den nya kameran jag tänkt köpa rätt länge nu. Canon Powershot G11 heter den och nu blir jag så otroligt osäker på om jag ska ta en trygghetsförsäkring eller inte. Vissa säger att den är onödig att köpa och den kostar ju ändå nästan tusen kronor. Vad tror ni? Jag vet absolut ingenting om sånt där själv.

Är föresten ledig fram till klockan 16 idag så jag har lagat lite lunchlådor till veckan och varit ute i blåsvädret. Kan det inte bli varmare snart? Jag ska strax börja promenera upp till Strandvägen så att jag har nära till jobbet sen.


Kommentarer
Postat av: Pallan

Jag skulle tagit försäkring. Jag har tagit det på alla mina tekniska prylar då de har en tendens att gå sönder riktigt mycket när det väl händer. 1000kr är en billig försäkring för en kamera som håller i många år framöver. Antar att reparationskostnaderna utan försäkring säkert går på lika mycket som en ny kamera.



En kompis köpte en randomkamera för 1500kr utan försäkring och en dag så slutade bara linsen åka ut så hon lämnade in den och det slutade med att hon fick två alternativ: betala reparation för 1200kr eller skrota den för 900kr ;p



:)

2010-04-19 @ 17:47:48
URL: http://pallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: