Det finns en gata där alla kan mitt namn

2011-06-29 / 00:17:58


weheartit
Det här är platsen där vi rymde från dagis och åkte fast. Jag cyklade ned i ett hål och fick spendera några dagar på sjukhus med hjärnskakning och en avslagen tand. Jag övernattade i ett tält med min bästa vän under sommarens kallaste natt. Vi frågade chans och dansade tryckare, på den tiden var det coolaste som fanns jazzpants och alldeles för mycket axeparfym.

Världen blev svart då jag förlorade en vän som var alldeles för ung.

Jag fick min första kyss. Fann min första kärlek. Snodde brännvin av mina föräldrar sommaren innan jag skulle börja åttan. Hade hemmafester med några vänner och ramlade i en stentrapp. Åkte ut  till skogen med en husvagn, vi badade halva natten, pratade om livet och skrattade tills tårarna rann. Vi gick på disco på vår ungdomsgård och spelade kubb utanför konsum. Åkte på skolutflykt och sov i en hängmatta i regnet.

Fick mitt hjärta krossat och hade allt och inget att förlora. 

Flyttade hemifrån och var livrädd. Träffade någon som jag idag inte kan leva utan. Spenderade varje sommarnatt i en famn. Höll i hand och satt tysta i bilen för att höra vår favoritmusik på radion.  

En plats så fylld av minnen. Platsen där jag växte upp.


Kommentarer
Postat av: Terese

Fint skrivit Malin. Puss & Kram!



pssst. klockrent med Jazzpantsen ;] Tänker på bilden - Du, Makkan, Ante & jag. Och satt på crossarna.

2011-06-29 @ 00:43:29
Postat av: Pallan

<3

2011-06-29 @ 08:13:33
URL: http://pallan.blogg.se/
Postat av: Pallan

Du skriver så fint Malin!

2011-06-29 @ 08:13:48
URL: http://pallan.blogg.se/
Postat av: M

<3

Snart ses vi!

2011-06-29 @ 10:37:02
Postat av: Anonym

Puss världens bästa Malin! <3

2011-06-29 @ 14:30:56
URL: http://ev3linas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: