Årsresume - första delen

2012-12-04 / 23:28:28
Inledde 2012 med att åka till London. Vi firade in det nya året på en trång gata någonstans i närheten av London Eyes fyrverkerier. Vi såg dem dock aldrig. Vi hamnade mellan två hus i folksamlingen. Har aldrig sett så mycket människor på samma plats i hela mitt liv. Vi köade till tunnelbanan i 40 minuter och fick ont i fötterna, så vi åkte hem till hotellet. Men det gjorde inget. Då kunde vi ta vara på den sista dagen i London innan vi åkte hem. 
Vi åt vår nyårsmiddag på Guacho Piccadilly. Fantastisk restaurang!  Lite som en mörk nattklubb fast med världens godaste mat. ,
Sen skulle vi ut på praktik. Så vi åt middag hos Emelie innan vi skulle skiljas åt för ett par månader.  
Jag flyttade in i ett litet kollektiv på Kvarnbergsplan.Vi hade inga möbler förutom fyra trasiga pinnstolar och ett köksbord. Åkte på Ikea och köpte porslin och nya sängar efter en enda natt på luftmadrass. 
Sen fyllde jag år. Mina vänner bjöd på middag och tårta, köpte blommor och sjöng. Världens finaste. 
 
Och så blev det februari..
Jag hade en sjukt rolig vecka på praktiken. Vi anordnade showroom och visning och gick på fest på Café Opera. 
Hanna kom och hälsade på. Vi stannade hemma, åt glass hemma och pratade i flera timmar. 
 
Till sist blev det mars..
Spenderade mestadelen av min tid med Ida. Vi fikade mycket och åkte mycket pendeltåg. Vi bodde helt ensamma i en villa i Märsta, lagade samma mat varje fredag, åkte upp på stan nästan varje lördag och drack rödvin framför Big Brother. 
Fick mitt alldeles egna omslag av Greta. Så kom Emelie och hälsade på. Vi åt på TGI Fridays och fångade den första vårsolen. 
Sen jobbade jag på mässa. Lärde mig minst 50 blomsorter och hoppades på att få gröna fingrar. Såg montern ovan och smsade min pappa. Att såhär ska det se ut när jag gifter mig. Så himla himla fint!

Kommentarer
Postat av: Terese

Häftigt med egna omslaget! Fasen vad roligt :) KRAM

Svar: Ja, himla fint! Fast det var tråkigt nog mest på skoj, hon klistrade mitt ansikte på modellens. Hade ju varit kul om jag verkligen fick pryda omslagen. Då hade du allt fått köpa tidningen ;)
Malin

2012-12-05 @ 14:20:34
Postat av: Frid

Läser du mogis.se blogg eller blondinbella?

Svar: Läser inte mogis, men blondinbella brukar jag läsa ibland! :)
Malin

2012-12-05 @ 16:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: